امروزه شست و شوی تمیز قالی ها یکی از مشغله های افراد می باشد.
هر ساله هزینه های زیادی برای خرید قالی های متنوع صرف می کنیم و عدم نگهداری صحیح آن باعث هدر رفت هزینه ما خواهد شد.
شستن قالی همواره به دو روش سنتی و مکانیزه انجام می گیرد که در روش سنتی قالی را در محیط باز با آب و پودر خیس کرده و سپس اقدام به شست و شوی آن می کردند.
از عمده معایب روش سنتی می توان به هدر رفت آب و مواد شوینده، نیاز به نیروی انسانی بیشتر برای شستن و آویزان کردن قالی و... اشاره نمود.
در روش های مکانیزه کلیه مراحل شست و شو توسط دستگاه های قالی شویی انجام می گیرد و نیروی انسانی هیچ دخالتی در شستن قالی ها ندارد.
ار مزایای روش های مکانیزه می توان به صرفه جویی در انرژِی و مواد شوینده اشاره نمود.
سرعت کار دستگاه های قالی شویی نسبت به روش های شست و شوی سنتی بیشتر می باشد و می توان تعداد زیاد قالی را در مدت زمان کم به مشتریان تحویل داد.
دستگاه های قالی شویی اتوماتیک می توانند قالی های حساس و با قدمت بالا را بدون پارگی و آسیب زدن به بافت فرش مورد شست و شو قرار دهند.
قالی شویی هایی که از دستگاه های مدرن برای شستن قالی ها استفاده می کنند همواره قالی شویی های معتبری می باشند که توانسته اند رضایت مشتری را نسبت به تمیزی قالی شسته شده جلب نمایند.
خشک کردن قالی در قالی شویی های مدرن توسط دستگاه های مدرن صورت می گیرد که یکی از دستگاه های پرکاربرد در این زمینه دستگاه آبگیر لوله ای فرش می باشد.
این دستگاه ها می توانند حدود 90 درصد آب قالی را در عرض چند دقیقه جذب نمایند و 10 درصد باقی مانده در مدت زمان کوتاه و در هوای آزاد جذب می شود و هیچ گونه لکه های زرد رنگی را بر روی سطح قالی ایجاد نمی کند.
شرکت های ماشین سازی داخلی با استفاده از تکنولوژی روز دنیا سعی در تولید دستگاه های مدرن دارند تا شما را از واردات دستگاه های قالی شویی بی نیاز سازند.
امروزه به دلیل گسترش آپارتمان ها افراد زیادی تمایل دارند که شست و شوی قالی ها را به قالی شویی های معتبر بسپارند که علاوه بر تمیزی قالی، بتوانند در زمان تعین شده قالی را تحویل نمایند.
اگر به فکر تاسیس یا ارتقاء قالی شویی خود به دستگاه های مدرن و به روز هستید پیشنهاد می شود با شرکت های ماشین سازی در تماس باشید.