دستگاه های قطعه شوی در انواع و اندازه های مختلف تولید می شوند.

از روش های قدیمی شست و شوی قطعات می توان شست و شوی دستی اشاره نمود.

در این روش با یک فرچه قطعه مورد نظر را مورد شست و شو قرار می دادند و از آنجایی که فرچه نمی توانست به تنهایی باعث تمیز شدن قطعات شود و برای تمیز کردن قطعات از گازوئیل بهره می گرفتند.

گازوئیل به کار رفته در این روش باعث آسیب رسیدن به سطح قطعه می شد و فرسایش قطعات را در مورد مدت زمان کوتاهی به همراه داشت.

شست و شوی قطعات در این روش بسیار مناسب نبود.

شست و شوی قطعات با فشار آب یکی دیگر از روش های شست و شوی قطعات می باشد که آب با فشار وارد بر سطح قطعه وارد می شدو باعث از بین رفتن کثیفی ها از سطح قطعه بود.

این روش به دلیل استفاده بی اندازه از آب هزینه های زیادی برای صاحبان کارگاه ها همراه داشت و هم چنین باعث ماندن آب در برخی قسمت های قطعه می شد.

آب باقی مانده بر سطح قطعات می توانست باعث رنگ زدن قطعه در مدت زمان کوتاهی می شد.

استفاده از دستگاه قطعه شوی یکی دیگر از روش های شست و شو می باشد.

شست و شوی قطعات در این روش بدون دخالت نیروی انسانی صورت می گیرد. این روش برخلاف روش های بالا در مصرف انرژی و آب صرفه جویی لازم را به عمل می آورد.

دستگاه های قطعه شوی دارای محفظه دایراه ای می باشند که قطعه مورد نظر در داخل آن قرار می گیرد و با حرکت دایراه ای خود و پایش هم زمان آب باعث شست و شوی قطعه می شود.

این نوع دستگاه ها دارای خشک کن می باشند که می تواند قطعه شسته شده را از وجود هرگونه آب خشک نماید. همچنین این دستگاه ها دارای دکمه تنطیم دمای آب می باشند که برحسب نوع قطعه و کثیفی آن می توان نسبت به تنظیم دما و مدت زمان شست و شو اقدام کرد.

اگر به فکر تاسیس یا ارتقاء دستگاه های قطعه شویی هستید می توانید به شرکت های ماشین سازی در این زمینه مراجعه نمایید.

شرکت های ماشین سازی با تولید انواع دستگاه قطعه شوی سبک، دستگاه قطعه شوی سنگین، دستگاه قطعه شوی نیمه سنگین و فوق سنگین شما را از وارد کردن این دستگاه ها بی نیاز می سازند.

کلیه دستگاه های تولید شده توسط شرکت های ماشین سازی دارای استاندارد جهانی می باشند.